Time flies - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Renske

02 December 2014 | Mexico, Puerto Vallarta

Hee allemaal!

Bedankt voor de lieve en leuke reacties! Dat vind ik erg leuk om te lezen. Ik heb weer een paar super leuke weken gehad. Begin november mocht ik een groep Amerikanen begeleiden van verschillende bedrijven als Google, Aeromexico en Bulgari die uitgenodigd waren om het hotel en de stad te leren kennen en op deze manier misschien wel terug zouden komen met hun bedrijf. Ze verbleven een aantal dagen in ons hotel en ik had van alles voor ze geregeld, goodiebags, een Mexicaans-diner etc. Ik mocht namens het hotel mee met hun activiteiten. Op een van de dagen gingen we naar Sayulita en vervolgens naar St. Regis in Punta de Mita, wat ook onder Starwood valt, waar we een rondleiding en diner op het strand kregen. Dat was echt super! De dag erna mocht ik mee gaan survivallen in de jungle, we gingen over 11 verschillende zip-lines sommige wel op 550 meter hoogte en van een kilometer lang! Ik had heel erg hoogtevrees maar na de eerste paar was ik niet meer zo bang en heb ik er echt van genoten. Zo’n activiteit zou ik zelf anders nooit gedaan hebben dus het was super dat ik de kans kreeg om mee te gaan. Nadat we de laatste zipline hadden gehad over de rivier moesten we de berg weer omhoog naar het beginpunt en dit moest op een ezel! Dit vond ik eigenlijk nog enger dan de ziplines, wat de rest van de groep erg grappig vond. Ik heb wat af gegild op dat beest want ik kreeg zo’n gekke ezel die telkens midden op een stijl stuk stopte om te eten. De andere dachten dat ik dat voor de grap deed, maar ik was echt bang haha. Het is nu lekker druk in het hotel, het hoogseizoen is echt begonnen en vaak is het zelfs 100% bezet. Ik heb nu ook meegewerkt op bruiloften. Op een bruiloft moest ik Frans praten, het was nog best lastig om telkens om te schakelen maar de gasten waardeerde het erg dat ik m’n best deed haha. Ook heeft er een groot culinair event plaats gevonden in de stad en de opening vond in ons hotel plaats Er kwamen een heleboel chefs van over de hele wereld. Bij deze opening mocht ik als hostess werken. Het was een hele leuke avond en ook erg leuk om een op zo’n groot evenement te werken.
Een paar weken geleden vond de wedstrijd plaats tussen Nederland en Mexico, het ging er al weken over en ik heb een deel gezien in mijn pauze tussen de middag. Iedereen wilde weddenschappen met me houden maar daar heb ik gelukkig niet aan meegedaan haha. Een paar dagen voor de wedstrijd werd er telkens van alles over Nederland uitgezonden. Bijvoorbeeld een documentaire over de fietsen, dat er meer fietsen zijn als mensen enzo. Dat vonden ze hier erg grappig om te zien. Vorige week werd ik op pad gestuurd als ‘mystery guest’ bij een ander hotel. Ik moest daar naar toe met een andere collega om te kijken hoe een evenement daar verliep, dit was heel leuk om te doen! Het werk is heel afwisselend, naast het werken op kantoor ben ik bijvoorbeeld een keer mee geweest naar een cocktail georganiseerd door een Amerikaanse reisorganisatie. Wij moesten daar ons hotel vertegenwoordigen en netwerken met de gasten. M’n weekenden zijn eigenlijk steeds een beetje hetzelfde, ik ga opstap en naar het strand. Maar dat verveeld nooit haha.
Vorig weekend ben ik met Esmee naar Yelapa gegaan. Dat is een dorpje aan het strand dat alleen met een boot bereikbaar is. We moesten met twee verschillende bussen, een taxi en de watertaxi er naar toe, maar het was echt de moeite waard. Er was een heel mooi strand en het dorpje lag tegen een berg aan waar ook een hele mooie waterval was. Er waren verder geen auto’s alleen maar mensen op een paard. Afgelopen weekend heb ik het lekker druk gehad, ik ben twee keer gaan stappen, uiteten geweest met Esmee en een keer met twee collega’s. Op zondag ben ik met Esmee naar een heel mooi rustig strandje geweest, Punta Negra. Het was er heel lekker rustig. In de stad zijn nu overal heel veel Amerikanen, het hoogseizoen is nu echt begonnen en eind december schijnt het nog veel drukker te worden. Alles is hier al een paar weken helemaal in kerstsfeer. Wel grappig om de kerstbomen naast de palmbomen te zien. Van alle stakingen krijg ik hier heel weinig mee, ik heb het een paar keer gezien maar het gaat er heel rustig aan toe. Ik denk dat het in andere delen van Mexico heel anders is dan hier, het is hier heel veilig en rustig. De tijd vliegt echt voorbij hier. Ik ga nog steeds bijna iedere dag naar de yoga. Ik vind het nog steeds super leuk en merk ook echt vooruitgang. Komende weken heb ik nog een paar leuke en drukke weken en dan is het al bijna kerst!

  • 02 December 2014 - 11:39

    Nell En Ger:

    Dag Renske.

    Weer leuk om je verslag te lezen. Je maakt wel geweldige dingen mee.
    Prachtig dat verhaal over de ezel.
    Wel raar, kerstmis in de warmte.

    Hier is het wat kouder, hoort bij de winter.
    En natuurlijk zitten we volop in de Sinterklaastijd. Maar wel heel gezellig.

    Het gaat inderdaad erg snel. Het is zo dat jullie mam en pap komen.

    Groeten en een fijne vakantie.
    En alvast fijne feestdagen.

    Nell en Ger

  • 02 December 2014 - 13:10

    Annemieke:

    Hoi Renske,

    Mooi verhaal, je maakt ook van alles mee! En fijn dat je nu veel afwisselend werk hebt in het hotel.
    Prachtige foto's.

    We verheugen ons op de Kerst in Mexico. Nog een paar weekjes. Het is hier nu wel koud, echt al een beetje winter.

    Tot gauw, via de app of op Skype.

    XX Annemieke

  • 03 December 2014 - 15:14

    Anja:

    Ha die Renske, wat een verhalen weer; wat maak jij veel mee zeg! Fijn dat daar zo veel ruimte voor is en dat je het ook allemaal doet!
    Ronald en Annemieke zullen wel genieten van het gebied daar, het mooie weer en wat je ze allemaal kunt laten zien!
    Sinterklaas staat hier weer voor de deur; dat kennen ze daar natuurlijk niet; wel santa claus neem ik aan? Maar gebrek aan gezelligheid heb je daar niet zo te lezen! ;)
    Heel veel plezier nog en ook heel veel plezier met je ouders,
    groetjes, Anja

  • 19 December 2014 - 17:00

    Peter En Ine:

    Hoi Renske,
    Ik schaam me dat ik je nu pas wat laat weten, het is hier super hectisch geweest (vanaf de vakantie werk ik in Helmond, alles is anders. Daarnaast doe ik mee aan een toneelstuk, zaterdag première en heel veel oefenen was nodig hiervoor). Gelukkig ben ik wel goed op de hoogte gehouden door jullie mam, tijdens onze wekelijkse wandelingen!
    Morgen vertrekken zij richting Mexico, dus nou wordt het écht tijd om jou ook een berichtje te sturen.
    Ik heb genoten van je verhalen, wat maak jij heerlijk veel mee zeg. Ben gewoon een beetje jaloers op je, zo'n kansen hadden wij vroeger niet, dan liep je stage in Veghel of Eindhoven of zo, haha;)
    En alles is wel heel afwisselend, leuk voor je want zo doe je een schat aan ervaring op en kom je straks hopelijk gemakkelijker aan een leuke baan. Heerlijk ook om te lezen dat je naar het strand gaat, lekker weer daar en hoogseizoen. Ondertussen zijn de dagen hier grauw en donker en nat... Nog geen kerstweer, geen sneeuw in ieder geval. Voor jou/jullie zal het ook wel raar zijn om kerst te vieren in de zon. Maar ik zou ervoor tekenen hoor! Heerlijk blijven genieten dus!
    Meis, het ga je verder goed en wij bewonderen je,
    groetjes Peter en Ine xxx

  • 19 December 2014 - 17:00

    Peter En Ine:

    Hoi Renske,
    Ik schaam me dat ik je nu pas wat laat weten, het is hier super hectisch geweest (vanaf de vakantie werk ik in Helmond, alles is anders. Daarnaast doe ik mee aan een toneelstuk, zaterdag première en heel veel oefenen was nodig hiervoor). Gelukkig ben ik wel goed op de hoogte gehouden door jullie mam, tijdens onze wekelijkse wandelingen!
    Morgen vertrekken zij richting Mexico, dus nou wordt het écht tijd om jou ook een berichtje te sturen.
    Ik heb genoten van je verhalen, wat maak jij heerlijk veel mee zeg. Ben gewoon een beetje jaloers op je, zo'n kansen hadden wij vroeger niet, dan liep je stage in Veghel of Eindhoven of zo, haha;)
    En alles is wel heel afwisselend, leuk voor je want zo doe je een schat aan ervaring op en kom je straks hopelijk gemakkelijker aan een leuke baan. Heerlijk ook om te lezen dat je naar het strand gaat, lekker weer daar en hoogseizoen. Ondertussen zijn de dagen hier grauw en donker en nat... Nog geen kerstweer, geen sneeuw in ieder geval. Voor jou/jullie zal het ook wel raar zijn om kerst te vieren in de zon. Maar ik zou ervoor tekenen hoor! Heerlijk blijven genieten dus!
    Meis, het ga je verder goed en wij bewonderen je,
    groetjes Peter en Ine xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puerto Vallarta

Mexico

Stage bij The Westin resort hotel in Puerto Vallarta

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Bijna thuis

08 Januari 2015

Vakantie

20 December 2014

Bijna kerst!

02 December 2014

Time flies

05 November 2014

Bezoek!
Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 39373

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: