Good life - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Good life - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Good life

Blijf op de hoogte en volg Renske

01 Oktober 2014 | Mexico, Puerto Vallarta

Hola!

Het is alweer een paar weken geleden dat ik iets heb geschreven, dus het wordt weer eens tijd ;) Bedankt voor de lieve reacties, erg leuk om te lezen! Afgelopen weken heb ik vooral veel gewerkt en verder heb ik veel op het strand gelegen en wezen stappen. Op 16 september was het hier de dag van de revolutie en daarom had ik een vrije dag. Een paar dagen voor deze dag ben ik met de collega’s van de salesafdeling naar een typisch Mexicaans feestje geweest. Deze dag werd georganiseerd door een tour operator voor de medewerkers van salesafdelingen van verschillende hotels. Er was Mexicaans eten, muziek en we moesten spelletjes spelen per team. De hoofdprijs was zwemmen met dolfijnen maar helaas waren we tweede geworden. We moesten later die dag gewoon weer gaan werken maar dat maakte verder niet uit, er werd gewoon tequila en bier gedronken haha. De avond voor de feestdag ben ik opstap gegaan met de andere stagiaires. Het was een beetje vergelijkbaar met koninginnenacht bij ons. Het was overal super druk, mensen waren verkleed en er werd continue ‘viva Mexico’ geroepen. Het was heel erg gezellig! Op sommige momenten denk ik echt waar ben ik nu weer beland? Maar het is wel altijd heel leuk en grappig om mee te maken. Vorige week ben ik samen met Esmee naar Sayulita gegaan. Het was ongeveer een uur met de bus en ze noemen het hier het hippie dorpje. Het was een heel mooi plaatsje met mooie gekleurde huizen en restaurantjes en een super mooi strand! Er was een hele relaxte sfeer, een stuk rustiger dan in Vallarta. We hadden lekker de hele dag op het strand gelegen en gezwommen. Afgelopen weekend is de zus van Esmee een paar dagen op bezoek gekomen en zaterdag zijn we wat gaan drinken. Zondag had ik afgesproken met Soraya mijn stage begeleidster om naar een beach club in Viejo Vallarta te gaan. Jorge, een vriend van haar ging ook mee. Eerst hebben we op het strand gelegen en vervolgens was er een poolparty in het zwembad. Het zwembad was direct aan het strand met een bar erin en een DJ. Tegen de avond begon het helaas heel hard te regenen en omweren waardoor we snel moesten gaan. In bikini renden we door de stortregen naar de auto. Dat was nog niet zo makkelijker want doordat het zo hard regende en de straten echt super stijl aflopen waren de straatjes rivieren! Normaal haat ik het om door de regen te lopen maar hier is het wel verkoelend! Vervolgens hebben we nog heerlijke sushi gegeten. Het was echt een hele leuke dag! Het grappige is dat zodra mensen horen dat ik uit Nederland kom ze alles willen weten over het land, veel mensen denken dat het een stad is!? en vragen zich af of we wel een eigen taal hebben of dat er Engels gesproken wordt.
Naast het strand ben ik natuurlijk ook veel aan het werk, maar dat is niet erg want ik vind het heel leuk! Ondanks de lange dagen vliegt de tijd voorbij. De eerste weken had ik echt nog veel moeite met het Spaans en kon ik nog niet zoveel doen omdat ik geen eigen mailadres had. Inmiddels gaat het Spaans heel goed en heb ik ook echt mijn eigen taken. Ik stel offertes op voor bruiloften, maak draaiboeken en contracten en ik maak instructies wat er verwacht wordt van alle afdelingen als er speciale gasten op bezoek komen. Deze gasten worden door ons, de sales afdeling, ontvangen en vervolgens rondgeleid door het hotel. Dit vind ik erg leuk want dan ben ik wat actiever bezig. Ik merk dat veel achter een bureau zitten niks voor mij is. Ik ben begonnen met yoga lessen samen met mijn collega’s van de afdeling. De lessen zijn meteen na mijn werk van 18.00 tot 19.30 aan het strand bij het hotel. De yoga docent schijnt ook les gegeven te hebben aan Madonna en Lenny Kravitz haha. Het begint met eerst een uur allerlei intensieve oefeningen en vervolgens een half uur een soort van meditatie. Ik moet dan echt m’n lach inhouden want het is allemaal heel spiritueel. Ik geniet dan van het fantastische uitzicht over de stad en de zee :) Ik kan er nog niet zoveel van maar de docent vind me een goede beginneling haha. Daarnaast heb ik eigenlijk ook salsa les nodig, want ik val er een beetje buiten ;p ik dans volgens iedereen alleen maar ‘punchies punchies’ zo noemen ze hier dansen op housemuziek.
Een paar weken terug is er een orkaan geweest. Hier in Puerto Vallarta is het heel erg meegevallen doordat hij over de zee ging, maar in Baja California zijn hele dorpen verwoest. Ook het Westin hotel in Los Cabos is helemaal verwoest waardoor heel veel bruiloften zijn overgeplaatst naar ons hotel waardoor wij last minute veel werk hebben, dus dat is (voor ons) wel fijn. Hier werd een inzamelingsactie gehouden voor eten en spullen voor de mensen daar. Ik ben met Esmee naar de Wallmart gegaan en heb een hoop Mexicaans eten voor ze gekocht. Bij ons waren er alleen hele hoge golven van soms wel 5 meter! Daarom hebben we met al het personeel een dijk moeten bouwen, ik vond dat wel grappig om mee te maken. Inmiddels is het hier weer rustig en op af en toe een super harde regenbui na is het heel mooi weer.
Overal waar ik kom denken ze dat ik een ‘gringa’ ben, zo noemen ze de mensen uit Amerika. Er zijn hier namelijk maar heel weinig Europeanen en de meeste toeristen komen uit Amerika en Canada. Vaak merk ik dat ze me proberen op te lichten, bijvoorbeeld met een taxi. Zodra ze merken dat ik Spaans praat en ik in discussie ga geven ze wel toe gelukkig.Het gene waar ik hier het meeste aan moet wennen is het eten. Naast dat het super pittig is probeer ik hier de raarste dingen, zoals Mole dat is kip in een saus van chocolade met knoflook en chili en ook gefrituurd ijs.
Komende zondag ga ik naar Islas de Marietas, dat is een eiland met een verstopt strand (google maar) wat heel mooi schijnt te zijn en waar je kunt snorkelen. Daar heb ik heel veel zin in, een goed vooruitzicht dus!

  • 01 Oktober 2014 - 09:41

    Nell En Ger:

    Hallo Renske.

    We hebben je verslag met veel plezier gelezen.
    Leuk om te horen hoe het je daar vergaat.
    En wat een mooie foto's.

    Groetjes

    Nell en Ger

  • 01 Oktober 2014 - 13:15

    Chantal Joosten:

    Hoi Renske, wat een geluk dat het niet jullie hotel was dat zo'n last had vd orkaan! Klinkt heel goed allemaal, die avonturen van je. En de foto's...... Om jaloers op te zijn! Heel veel plezier nog, groetjes. Ook van Andrew en Kyan

  • 02 November 2014 - 22:07

    Adri En Marie-Louise:

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. We zijn jaloers op het mooie weer daar,zeker nu het hier weer eens regent. Prachtige foto's en geniet ervan. Adri en de rest van de familie

  • 04 November 2014 - 14:05

    Ronald:

    He Renske,

    Heb weer genoten van je verslag maar ben er ook aan verslaafd geraakt, waar blijft het volgende?
    Je hebt het natuurlijk erg druk met je stage, het strand en het uitgaan :)

    Dikke kus, papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puerto Vallarta

Mexico

Stage bij The Westin resort hotel in Puerto Vallarta

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Bijna thuis

08 Januari 2015

Vakantie

20 December 2014

Bijna kerst!

02 December 2014

Time flies

05 November 2014

Bezoek!
Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 39381

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: