Espera, espera... - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Espera, espera... - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Espera, espera...

Blijf op de hoogte en volg Renske

19 September 2012 | Spanje, Valencia

Hola!

Vorige week heb ik van maandag tot vrijdag van 3 tot 11 gewerkt, deze tijden bevielen me heel goed! 's Ochtends lekker uitslapen en dan naar het strand of even de stad in. Op het werk vloog de tijd ook echt voorbij. Het was vorige week Valencia Fashion week in de moderene gebouwen naast het hotel daarom sliepen er veel modellen, visagisten etc. in het hotel. Er waren ook 2 beroemden Spanjaarden. Bij een man deed ik de check in, ik wist natuurlijk niet dat hij beroemd was, wel viel me op dat hij een scheel oog had. Later zei Jorge, de receptionnist waar ik mee samen werkte dat hij een eigen tv-show had en dat hij hem nog nooit zonder zonnebril had gezien, maar nu pas snapte waarom hij die altijd droeg.
Het werk vind ik heel leuk, ik kan nu steeds meer zelf. Tijdens mijn avonddiensten moet ik vooral gasten inchecken en wanneer ze zijn ingecheckt moet ik naar alle gasten bellen op de kamer en vragen of alles naar wens is en dit daarna allemaal noteren in word bestanden per dag en wanneer er iets niet naar wens is moet ik het oplossen, dus de housekeeping bellen of de technische dienst of ik laat de gasten zelf een andere kamer zien. Ook waren er heel veel Nederlanders, vaak merken ze niet meteen dat ik Nederlands ben dus als ik dan een Nederlands paspoort zie bij de check-in en in het Nederlands begin schrikken ze vaak even maar ze zijn wel heel geinterreseerd en het is wel leuk om even Nederlands te kunnen praten.
De werkweek was echt voorbij gevlogen en ik was weer een weekend vrij! Zaterdag heb ik lekker de hele dag op het strand gelegen, 's avonds zijn Sophie en ik bij een heel mooi restaurant aan de jachthaven gaan eten. Vlakdaarbij is ook een Nederlandse kroeg, we wilden even kijken of dat leuk was maar er was niets te doen. Volgens de jongen achter de bar is het daar op donderdag altijd druk als het daar studenten avond is, dus dan maar een keer op donderdag terug. We zijn toen cocktails gaan drinken bij verschillende barretjes aan de boulevard en daarna nog naar een hele leuke discotheek gegaan aan het strand, las Animas. De discotheek is helemaal in de openlucht, een groot dakterras voor 2000 man!
Om half 8 lagen we in ons bed, maar toch maar om half 1 opgestaan omdat we zondag naar lago Albufera zouden gaan, altans dat was de bedoeling. Lago Albufera is het grootste meer van Spanje 15 km onder Valencia, er om heen liggen allemaal rijstvelden en op een schiereilandje ligt een plaatsje el Palmar waar oorspronkelijk de Paella vandaan komt. (Allemaal informatie waar gasten telkens naar vragen)
We gingen eerst met de bus naar el Saler, een mooi strand en zouden aan het eind van de middag de bus naar el Palmar pakken. Nadat we lekker op het strand hadden gelegen gingen we opzoek naar de bushalte naar el Palmar. Nadat we het aan iemand vroegen hadden we de bushalte gevonden, de bus ging maar om het uur, er was verder niks te doen in el Saler, geen winkels en geen terrasjes dus hebben we bij de bushalte ruim 2 uur gewacht!! uiteindelijk was er nog geen bus en we werden toch een beetje bang want er waren geen taxi's en lopen was ook geen optie. Toen liepen we naar een hotel toe, dit bleek leeg te staan, maar er was wel een bewaker binnen die zei dat er een paar straten verder wel een goede bushalte was en dat bij deze bushalte de bussen alleen door de week kwamen. We hebben ook weer drie kwartier gewacht op die andere bus, maar toen we in de bus zaten hebben we de halte gemist el Palmar hahaha. Het was veelste laat om er nog heen te gaan dus gingen we maar terug naar Valencia. Overal was er file, we hebben 1.5 uur in de bus gezeten voor 15 km! Ik was heel blij dat ik thuis was.
Ik ga er vast nog wel een andere keer heen, misschien wel als papa en mama er zijn met een huurauto..

Hoe gaat het met jullie in Nederland?

Saludos!

  • 19 September 2012 - 16:41

    Anja:

    He Renske, wat een leuke berichten allemaal; life is good! zo te horen.
    groet, Anja

  • 19 September 2012 - 20:06

    Ine :

    hoi Renske,

    Wat heerlijk om zo elke dag naar het strand te kunnen en ondanks het werken toch nog een vakantiegevoel te houden! Hier is het ondertussen weer koud aan het worden, sokkenweer en vestjes en jassen, brrr. Geniet er dus maar volop van daar,

    groetjes Ine

  • 22 September 2012 - 19:27

    Chantal:

    Hey Renske,

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Dat is echt te lezen uit je verslagen. Ben trots op mijn nichtje :) die toch zomaar een stage loopt in een groot hotel in Spanje en het dan ook nog supergoed doet. TOP.
    Die bushalte is een betere plek om te wachten dan de bushaltes hier. Ziet eruit als een mooie plek ;).
    Fijne tijd nog.

    Groetjes Chantal, Andrew, Kyan


  • 28 September 2012 - 10:44

    Papa:

    Hoi Renske,

    Nou het heeft even geduurd maar dan nu ook een berichtje van mij! Hier is het superdruk en de tijd vliegt. Dus het is ook weer bijna tijd dat we een kijkje komen nemen!

    Hartstikke knap wat je daar allemaal doet. Je Spaans zal vast wel super zijn nu. Ik ben er benieuwd naar!

    Tot gauw lieve schat! Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 39385

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: