Robado & corridas de toros - Reisverslag uit Saguntum, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Robado & corridas de toros - Reisverslag uit Saguntum, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Robado & corridas de toros

Blijf op de hoogte en volg Renske

11 Oktober 2012 | Spanje, Saguntum

Buenas!

Het is al weer even geleden, maar hier is weer een verhaaltje. Afgelopen weken heb ik niet heel veel bijzonders meegemaakt, daarom heeft het even geduurd. Tot afgelopen weekend..
Afgelopen vrijdag kwam Charlotte met de trein aan in Valencia, zij is een vriendin uit Maastricht die stage loopt in Barcelona en ze kwam Sophie en mij gezellig een weekendje opzoeken. Ik had tot 23.00 gewerkt en na acht dagen achter elkaar gewerkt te hebben was ik echt toe aan mijn weekend. Helaas begon het iets anders dan verwacht, nadat we bij ons thuis wat hadden gedronken gingen we de stad in en daar is mijn portemonnee gestolen. We waren wat aan het drinken en aan het dansen en ineens voelde ik dat mijn portemonnee uit mijn tasje was, mijn tasje was gewoon dicht dus de gene die hem heeft gestolen heeft hem open gemaakt, portemonnee eruit uit en ook weer dicht gedaan en dat allemaal heel snel. Helaas zat mij pinpas, id kaart en mijn pasjes en sleutels van het werk etc erin. Die nacht heb ik meteen gebeld naar de ing om mijn pinpas te blokkeren en papa en mama hadden geld overgemaakt naar Sophie zodat ik voor deze week toch geld heb. Zaterdag ochtend heb ik aangifte gedaan bij de politie, dat ging allemaal op z'n tijd maar uiteindelijk kreeg ik een blaadje waarmee ik naar het Nederlands consulaat moet voor een nieuw paspoort. Helaas kun je in Valencia die geen aanvragen en moet ik naar Barcelona of Benidorm voor een nieuwe. Vandaag heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag in Benidorm, papa en mama zijn dan hier met een huurauto dus dan kunnen we gelukkig met de auto. Het komt allemaal wel goed dus, maar het is even heel vervelend.
Verder was het wel nog een heel leuk weekend met Charlotte en Sophie, zaterdag zijn we 's avonds naar Umbracle geweest, dat is een discotheek in de buitenlucht bij de ciudad de las artes y ciencias. Allemaal palmbomen en heel mooi verlicht!
Afgelopen maandag ben ik begonnen met de ochtend diensten, dat betekend om 6 uur op, dat is wel even wennen na een maand lang uitslapen! Ik werk dan van 7 tot 3 en de tijd gaat ook weer heel snel, er is ook iets meer werk dan 's avonds.
Dinsdag was het hier een feestdag in Valencia, daarom was het stiervechten in het plaza de torros. Daar ging ik met Sophie en Deli naartoe, nou dat was voor mijn eens en nooit meer!!! Ik vond het echt verschrikkelijk en geen zak aan, het was ook hier vies en er viel zelfs een groot mes in het publiek doordat die stier zo wild aan het schudden was. Het vermoorden van de stier ging allemaal in verschillende stappen en nadat er in 3 uur 6 stieren door 3 montadors waren vermoord was het afgelopen. Alle Spanjaarden in het stadion vonden het geweldig en het is wel bijzonder er een keer geweest ze zijn, maar ik vind het toch niet voor herhaling vatbaar.
Op stage gaat het goed, nadat ik even een paar weken het idee had dat ik niet zo heel veel Spaans had bijgeleerd gaat het nu weer heel goed. Ik werk telkens met anderen en het contact met de gasten is vooral heel leuk. Mijn naam blijft voor de collega's wel lastig, ze kunnen het al niet goed uitspreken en nu er ook nog op mijn nieuwe naambadge (de andere is gestolen) die ik gekregen heb Remske haha, de meneer die hem had gemaakt was er vandaag niet dus ik hoop toch dat ik morgen een nieuwe krijg.
Ik heb leuke vooruitzichten want komende zaterdag ga ik Loes van het vliegveld halen en ze blijft tot woensdag! Volgende week donderdag komen papa en mama al en vertrekken op dinsdag en dan die donderdag komen ome Henk en tante Nicole langs! Allemaal heel leuk dus en ik heb er heel veel zin in!

Un beso!

  • 11 Oktober 2012 - 19:31

    Janine:

    Hé Renske!
    Wat een avonturen!!!
    Vervelend hoor, die diefstal. En ik kan me nog herinneren dat ik zelf voor t eerst stierenvechten zag. Was inderdaad ook voor t laatst...
    Leuk om te lezen dat je het zo gezellig hebt met vriendinnen en erg gezellig dat Ronald en Annemieke er binnenkort zijn. Zo vliegt je stage om natuurlijk!
    Liefs! Janine


  • 12 Oktober 2012 - 12:08

    Ine:

    Hoi Remske, haha:)
    Wat afgrijselijk dat iemand zo je tas open en dicht kan doen en je portemonnee jatten, zonder dat je iets merkt. Een rotidee, zorg maar dat je dus extra goed voorbereid bent voor dit soort fratsen zeg!
    Maar ook fijn om te horen dat het zo goed met je gaat en dat het ook gezellig is.
    Volgende week met jullie pap en mam, die verheugen zich er nu al op. Je hebt het maar druk met visite, maar Valencia is ook een mooie stad én je bent geliefd zo te horen!
    Die stierengevechten, daar word ik al misselijk van als ik het zo lees. Zo gemeen, gelukkig hebben we die in Nederland niet... Is het ook nog steeds lekker weer daar? Hier is het véél regen en iedereen loopt te hoesten en te proesten. Geniet er dus maar van!
    groetjes (ook namens Peter) Ine

  • 14 Oktober 2012 - 17:06

    Chantal, Andrew En Kyan:

    Hey, Balen dat je bent bestolen! Maar ja, dat kan natuurlijk gewoon overal gebeuren. Gelukkig ga je er niet van bij de pakken neer zitten en heb je weer een leuke tijd gehad. Kan me helemaal voorstellen dat dat stierenvechten niet voor herhaling vatbaar is. (maar tegelijkertijd bijzonder om een keer bij te zijn). Fijne tijd nog !
    Gr. Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 39380

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: