La primera semana de trabajo - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu La primera semana de trabajo - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

La primera semana de trabajo

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 September 2012 | Spanje, Valencia

Buenas!

Vorige week zondag was het me gelukkig toch nog gelukt via internet om een abbonnement te nemen op de fiets. Dat kwam goed uit want ik moest maandag natuurlijk toch naar het werk toe.
Op maandag ochtend was ik om 08.40 in het hotel, uiteindelijk kwam om 9 uur de human resource manager naar me toe, hij gaf me een korte rondleiding en mijn pasje om binnen te komen, sleutel voor de locker en naambadge. Op zijn kantoortje gaf hij nog wat informatie over het hotel en daarna moest ik meteen beginnen achter de receptie beginnen!
Het was wel even spannend want ik wist natuurlijk nog helemaal niet wat ik moest doen, ik had een schrijfblok bij en schreef maar alles op wat Pablo en Beatriz de andere receptionnisten deden. Het computer systeem, de telefoons, check in en out werden ook allemaal in het spaans uitgelegd dus die eerste dag heb ik er nog niet heel veel van begrepen. Ik heb vooral gasten geinformeerd over de stad, dat was wel grappig want ik weet zelf nog niet veel over de stad en moest het dan aan de gasten uitleggen. Ik heb nu in een week al zo veel nieuwe dingen ontdekt. Zo kwamen mensen van alles vragen over de bussen en metro, het Biopark, waar de winkels zijn, de spa, het strand, hoeveel de entree is van het Museo de Artes, touristic bus etc.
Iedere dag heb ik rond half 1 pauze, de Spanjaarden eten dan ontzettend veel, borden vol friet en vlees, ik heb meestal nog niet zo'n zin in warm eten tussen de middag.
Afgelopen week heb ik telkens van 9 tot 5 gewerkt', 's avonds was ik dan helemaal kapot omdat ik de hele dag sta achter de receptie en ik me zo goed moet concentreren om alles te begrijpen in het spaans. Gelukkig ging het iedere dag wat beter, aan het einde van de week kon ik zelf al gasten in checken dus ik ben benieuwd hoe het deze week gaat.

De gasten komen echt uit alle landen maar vooral veel Engelsen, Italianen en Fransen, de Italianen en Fransen praten vaak Spaans, dat vond ik wel fijn want zij merkten dan niet dat mijn Spaans nog niet zo goed is.. Ook waren er een aantal Nederlandse gasten, dit was ook heel leuk om dat ze heel geinterreseerd waren.
Je kunt de crisis in Spanje toch wel goed merken, iedere dag kwamen er wel een aantal mensen hun CV inleveren bij de front office, met hoop op een baan.

Ook heb ik deze week na het werken nog gezocht naar een kamer, dinsdag avond hebben Sophie en ik drie kamers bezichtigd. Een kamer viel zoieso al af omdat hij ver uit het centrum ligt, de andere kamer was van een handelaar en ik voelde me een beetje opgelicht, ook zouden we dan niet met Spanjaarden wonen dus hebben we uiteindelijk gekozen voor een kamer met twee Spaanse jongens. De kamer ligt 1 km van de oude binnenstad. Afgelopen woensdag hebben we het contract getekend.

Afgelopen weekend was ik vrij, ik heb er lekker van genoten want ik ben vanaf nu niet meer ieder weekend vrij. Zaterdag ochtend zijn we oververhuisd van het hostel naar onze nieuwe kamers! We hebben nu een appartement met 5 slaapkamers, 2 badkamers en een gedeelde keuken en woonkamer op de 7e verdieping. Toen we aankwamen lagen allebei de jongens nog te slapen. We gingen maar even boodschappen doen en toen we terug kwamen waren ze wakker, ze studeren allebei voor verpleger. Zaterdag middag zijn we naar het strand geweest en 's avonds lekker uit eten en opstap.

Vanmiddag moet ik om 3 uur weer werken. De rest van deze maand werk ik telkens late diensten dus van 3 tot kwart over 11, zodat ik goed alles leer van de check - in. Deze week ben ik weer 2 dagen vrij, maar dus niet in het weekend. Ik hoop dat ik snel een rooster krijg.

Zometeen ga ik even de stad in om wat spullen te halen voor mijn kamer en ik ga ook even een grote schoonmaak houden.

Hasta luego!

  • 10 September 2012 - 18:51

    Anke:

    Hoi Renske,

    Spannend allemaal.Wel fijn dat als je ziek word er twee jongens zijn die jou kunnen verplegen.Hahahaha.Of zijn ze niet knap?
    Veel succes in het hotel.

    Groetjes Anke

  • 13 September 2012 - 10:43

    Jolein:

    Hee Renske,

    Fijn dat je een appartement gevonden hebt. Je kamer ziet er netjes uit! Zo te lezen is het nog best moeilijk daar aan de receptie, moet je nog veel leren, maar dat zal gelukkig wel veranderen als je er een tijdje bent.
    Succes deze week met werken!Dat ga ik ook nog ff doen :)

    xxx Jolein

  • 18 September 2012 - 16:36

    Annemieke:

    Hoi Renske,

    we hebben vandaag je kaartje ontvangen. Wij hopen ook op mooi weer in oktober.
    Hebben er zin in.

    XX mama

  • 19 September 2012 - 20:02

    Ine:

    hoi Renske,

    Je bent wel helemaal in het diepe gegooid deze eerste week,
    zo leer je vaak wel het meest. Maar echt heel knap van je,
    je gaat er toch maar zomaar aanstaan!

    groetjes Peter en Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 39385

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: