Me gusta Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Me gusta Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Me gusta Valencia!

Blijf op de hoogte en volg Renske

01 September 2012 | Spanje, Valencia

Hola a todos!

Heel erg bedankt voor alle reacties, ik vind het heel leuk om te lezen!

Afgelopen maandag gingen Sophie en ik naar de taalschool voor onze cursus, het was ongeveer 20 minuten lopen vanaf ons hotel. De school is in een schattig straatje maar het is best een grote school en heel proffesioneel. We werden ingedeeld in de klassen, ik zou 's ochtends les hebben en Sophie 's middags maar we konden uit eindelijk toch samen in de klas en de lessen 's ochtends volgen. We zaten in een hele leuke klas met drie engelsen, een zuid koreaanse jongen, een zwitser, een duitser en een meisje uit Kazachstan. De koreaanse jongen was heel grappig en ook de engelse van van rond de 50, ik heb me wat afgelachen afgelopen week. Maandag middag was het heel warm dus zijn we weer naar het strand geweest.

Dinsdag zijn we na school met een andere nederlandse jongen met de metro naar de universiteiten gegaan om kamers te zoeken. Helaas bleken alle universiteiten nog gesloten dus we schoten er niet veel mee op. Het was wel heel grappig omdat op iedere lantaarnpaal, prullenbak, glasbak, bushokje, hek etc. advertenties hingen met kamers. Helaas waren deze advertenties niet echt bruikbaar om dat er of geen duidelijke straatnaam of wijk bijstond of de kamer lag op een ongunstige locatie.

Woensdag was het la Tomatina (typ in op google) in Bunol, een dorpje vlakbij Valencia. La Tomatina is het jaarlijkse tomatengevecht in Spanje. We konden er met school heen gaan maar hebben uiteindelijk toch besloten toch gewoon naar de les te gaan omdat we maar 5 lesdagen hadden.

Ik wil hier graag een fiets huren of kopen om naar het hotel te fietsen om dat de stad zo groot is. Hier in Valencia heb je de ValenbiSi, dat zijn fietsen die je kunt huren voor ongeveer €25 per jaar. Deze fietsen staan op iedere straathoeken en kun je dan gebruiken voor een half uur en in een ander rek weer terug zetten. Ideaal dus om naar het werk te gaan, helaas blijkt het nog niet zo makkelijk om er een abbonement op te nemen. Donderdag zijn we naar een informatie punt gelopen, bij het informatie punt gaven ze aan dat je weer ergens anders een pasje moet kopen en het via internet op moet laden. Vandaag is het eindelijk gelukt om een winkeltje te vinden waar ze deze pasjes hebben, nu wilde ik het net activeren via internet maar daar moet je een Spaans woonadres invoeren en deze heb ik nog niet.
Donderdag avond zijn we met een groep van 30 man van school opstap gegaan, dat was heel gezellig.

Een kamer hebben we dus nog niet gevonden, daarom hadden we besloten nog een weekje in een hotel of hostel te verblijven zodat we iets langer de tijd hebben om te zoeken. Vandaag zijn we oververhuisd van het luxe hotel naar een hostel middden in de stad. Dit hostel heeft 14 trappen!!! en geen lift dus moest ik al mijn bagage naar boven sjouwen! Sophie en ik hebben samen een hele kleine kamer en het stinkt er, even afzien dus deze week.

Ik ben vanmiddag naar mijn hotel gegaan om te vragen hoe laat ik er maandag moet beginnen. Er was een receptionniste aan het werk en een assistent manager van de receptie. Ze waren allebei heel aardig en het hotel zag er heel mooi uit. Ik kreeg een korte rondleiding en ik word maandag om 08.40 verwacht voor mijn eerste werkdag. Ik heb er heel veel zin in!

Hopelijk lukt het me voor die tijd om een fiets te regelen zodat ik er met de fiets heen kan. Morgen ga ik weer naar het strand om nog lekker een dag te genieten voordat ik maandag aan de bak moet!

Saludos!

  • 02 September 2012 - 12:34

    Anja:

    Olla Renske,
    leuk om je verhaal te lezen en te zien hoe het alleemaal gaat, of nog niet zo goed gaat, zoals met de fiets.. Heel veel succes ,orgen met je eerste dag! Enne kun je in dat mooie hotel waar je aan d eslag gaat geen kamer krijgen..?
    groetjes, Anja

  • 02 September 2012 - 12:45

    Annemieke:

    Renske, heel veel succes komende week, met je stage, het vinden van een geschikte kamer en fiets.
    We gaan proberen te boeken voor de herfstvakantie. XX mama

  • 05 September 2012 - 22:11

    Ine:

    Hoi Renske,
    Heerlijk nog zo'n lekker zonnig weer, kun je nu na je stagedagen nog genieten hiervan! Hier is het alweer kouder en 's avonds sneller donker, dus maar volop van profiteren daar...
    Veel succes met je stage en hou ons maar op de hoogte over de fiets en kamer en zo,
    groetjes Ine

  • 06 September 2012 - 20:17

    Chantal:

    Hey Renske,
    Super leuk om je berichtjes te lezen. Leef helemaal mee. Hoop dat je gauw iets vindt ivp het hostel, maar verder heb je het aardig naar je zin zo te lezen. Fijne tijd daar en succes op je 1e werkdag (en ook de 2e, 3e enz ;)
    Groetjes Chantal

  • 06 September 2012 - 20:17

    Chantal:

    Hey Renske,
    Super leuk om je berichtjes te lezen. Leef helemaal mee. Hoop dat je gauw iets vindt ivp het hostel, maar verder heb je het aardig naar je zin zo te lezen. Fijne tijd daar en succes op je 1e werkdag (en ook de 2e, 3e enz ;)
    Groetjes Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 39385

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: