Eerste dag in Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Eerste dag in Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Valencia!

Blijf op de hoogte en volg Renske

26 Augustus 2012 | Spanje, Valencia

Hee allemaal!

Gisteren ben ik aangekomen in Valencia. Ik ben hier nu samen met Sophie Hornes, een vriendin uit Maastricht van mijn school die ook in Valancia stage loopt. Samen zijn we gisteren ochtend vroeg vertrokken vanaf vliegveld Weeze.
Papa en mama brachten me natuurlijk weg maar ook Demi ging 's nachts d'r bed uit om mij mee uit te zwaaien!
Om half 10 waren we geland en om half 11 werden we door een taxi afgezet bij ons hotel voor de eerste week. Onze koffers pastte maar net in de taxi. Onderweg van het vliegveld naar het hotel kwam ik al langs het Holiday Inn Hotel waar ik de komende maanden ga stage lopen.

Deze eerste week overnacht ik samen met Sophie in een hotel, van maandag tot en met vrijdag volgen wij een cursus Spaans op een school, daar ga ik iedere dag Spaanse lessen volgen om weer een beetje in het Spaans te komen. Maandag 3 september is mijn eerste stage dag in het hotel. Ik ga daar het komende half jaar werken bij de receptie.

Toen we gister op onze hotelkamer onze spullen hadden uitgepakt en onze bikini's hadden aangetrokken gingen we opweg naar het strand, helaas kwamen we erachter dat het niet echt te doen was om er te voet naar toe te lopen, het was namelijk 3 kwartier lopen en aangezien het om half 12 al 36 graden was leek het ons beter om een taxi te nemen. Op het strand was het heerlijk, de zee was heel mooi en heerlijk water dus daar zijn we de hele middag gebleven.
Aan het einde van de middag gingen we nog even wat eten bij een strand tentje en daarna hebben we de taxi terug naar het hotel gepakt.

Het hotel waar we nu slapen ligt aan de rand van de oude binnenstad, het strand van Valencia ligt niet bij het oude centrum maar een heel stuk ervan af, dat is wel jammer.

Wat me ook verbaasd is dat de stad zo groot is, ik wist wel dat het een grote stad zou zijn maar zo groot! We hebben nu pas een heel klein deel gezien.

Na dat we gister avond terug in het hotel waren zijn we gaan douchen en daarna gingen we even wat eten, het was nog veelste vroeg om echt avond te eten hier (half 8) dus hadden we maar wat tapas besteld, daarna zijn we nog even boodschappen gaan doen en hebben we wat winkeltjes bekeken. De bedoeling was dat we 's avonds nog naar het oude centrum zouden lopen om daar nog een hapje te eten maar daar is het niet meer van gekomen, ik was zo moe omdat ik de nacht ervoor maar 2 uur geslapen had dat ik om 10 uur in bed lag.

Vannacht heb ik heerlijk geslapen en zometeen gaan Sophie en ik weer naar het strand!

Komende week gaan we ook een kamer zoeken om het komende half jaar in te wonen, we willen maandag na de lessen naar de universisteit gaan om daar te gaan vragen of mensen een kamer weten.
Dus ik ben benieuwd waar ik terecht kom! Ik zal er snel een paar foto's op zetten!

  • 26 Augustus 2012 - 11:03

    Janine:

    Hé Renske!!
    Leuk om je avonturen in Valencia te kunnen volgen!
    Stinkend jaloersmakend, strand, terrasjes, tapas.. ! Hier regent het alweer dat het giet..
    Geniet ervan meid!

  • 26 Augustus 2012 - 11:03

    Janine:

    Hé Renske!!
    Leuk om je avonturen in Valencia te kunnen volgen!
    Stinkend jaloersmakend, strand, terrasjes, tapas.. ! Hier regent het alweer dat het giet..
    Geniet ervan meid!

  • 26 Augustus 2012 - 15:45

    Annemieke:

    Hoi Renske,

    Veel plezier in Valencia!
    groetjes, van alle Broosjes

  • 26 Augustus 2012 - 17:40

    Ine:

    Hoi Renske,
    Wat heerlijk dat het daar nog zo warm is, lekker strandweer (ook al is het ver weg!).
    Geniet er dit weekje nog maar goed van. In Someren is het koud en nat nu.
    Ik was te laat met je kaartje, dus dat wordt dan later wel persoonlijk gebracht door jullie pap en mam, of mogelijk (hoop dat het ons lukt!) door onszelf!
    Succes met het vinden van een kamer!
    groetjes Peter en Ine

  • 27 Augustus 2012 - 19:10

    Chantal, Andrew En Kyan:

    Hoi Renske,
    Leuk om te lezen over je tijd in Spanje. Duim voor je voor een leuke kamer, wat dichter bij het strand misschien? ;)
    Have fun!
    Groetjes uit een vandaag wel zonnig Brandevoort

  • 27 Augustus 2012 - 20:48

    Rosalie:

    hoi renske
    ik wou dat ik ook in Spanje zat maar ik zit op school en de middelbareschool is best zwaar.
    maar veel plezier daar in Valencia. en we komen naar je toe ...;-).

    groetjes rosalie en ook van de rest

  • 28 Augustus 2012 - 22:17

    Anja:

    he Renske,
    Heel veel succes daar en leuk om je weer zo te kunnen volgen! groetjes van ons allen, anja

  • 29 Augustus 2012 - 18:48

    Luud Verbers:

    Hi Renske,

    Alles goed daar?. hier gaat alles supper goed!
    Veel plezier deze week je hoort nog van ons!

    Luud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 39385

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: