Vakantie - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Renske

08 Januari 2015 | Mexico, Puerto Vallarta

Ik ben weer terug in Puerto Vallarta na een super leuke vakantie aan de andere kant van Mexico! Nadat ik geland was en papa en mama weer zag op het vliegveld in Cancun gingen we naar het hotel waar ze een dag eerder al waren aangekomen. Het was een super mooi hotel in Cancun aan het strand waar we een paar dagen verbleven. Op woensdag begon onze rondreis door Yucatan. We hadden een auto gehuurd en de eerste dag reden we naar de eerste bestemming, Valladolid. In dit stadje was verder niet zoveel bijzonders, wel was er een cenote midden in de stad. Dat is een soort grot met een opening erboven waardoor zon licht schijnt waardoor het heel mooi is van binnen. Later die dag zijn we ook nog naar een andere cenote geweest waar papa en ik ook in hebben gezwommen. Het water was heel mooi blauw door de zon die er door heen scheen en boven bij de opening hingen allemaal takken van wortels van een boom. Ik vond het best eng om er in te zwemmen omdat je niet zag hoe diep het was en er ook enge vissen in zaten, wel bijzonder om een keer gedaan te hebben. Er zijn trouwens zo’n 2500 cenotes in heel Yucatan! Die dag was het ook kerstavond en hebben we heerlijk gegeten in een gezellige tuin bij een restaurant. Het was trouwens heel raar en leuk om kerst en nieuwjaar te vieren met 30 graden, daardoor ontbrak het kerstgevoel een beetje, maar die zon is ook niet verkeerd! Op donderdag hebben we de Chichen Itza bezocht, hier keek ik heel erg naar uit. Het is een van de wereld wonderen en ik vond het indrukwekkend om de Maya piramide van dicht bij te zien. Helaas mocht je deze niet beklimmen. Als je in je handen klapte dan weerkaatste er een gek geluid terug via de piramide. Later die dag zijn we naar Merida gegaan, waar ook het volgende hotel was. Op vrijdag zijn we naar Celestun gegaan, dit is een natuur reservaat met super veel flamingo’s en mangroves. We gingen met een bootje eerst een heel stuk over een rivier en vervolgens kwamen we uit bij een plek waar duizenden flamingo’s stonden, echt heel mooi om te zien! Vervolgens gingen we met de boot door een mangrove en uiteindelijk kwamen we uit bij een soort rivier/meertje waar je in kon zwemmen. Gelukkig had ik dat niet gedaan want we wandelden een stuk over een soort planken door de jungle waar gewoon krokodillen in het water zaten! Ik kon niet begrijpen dat 25 meter verderop mensen gewoon aan het zwemmen waren, zal toch niet zo gevaarlijk zijn geweest haha. Na de boottocht gingen we naar het strand van Celestun waar we geluncht hebben. Dit strand was helemaal verlaten want het hoorde bij het natuurreservaat en er waren weinig toeristen. Op zaterdag gingen we naar Uxmal, de volgende bestemming. Tijdens de rit hier naar toe hebben we ook drie Haciënda’s bezocht. Dit zijn grote landgoederen, op veroverde gebieden door de Spanjaarden vroeger. Een ervan was verbouwd door Starwood tot een chique hotel. De dorpjes waar we door reden waren aangrijpend om te zien, mensen wonen er echt in hutjes en het zag er allemaal erg armoedig uit. Vervolgens kwamen we aan bij Uxmal waar ook weer het volgende hotel was. Uxmal zijn andere Maya ruïnes, hiervan kon je er wel een aantal beklimmen en was heel mooi om te zien. Op zondag zijn we via Coba naar Tulum gereden. In Coba zijn ook Maya ruïnes maar deze liggen erg ver uit elkaar verspreid in de bossen bij twee meren. Hier gingen mama en ik bij een man op een riksja en papa fietste er achter aan omdat alles ver uit elkaar lag om allemaal te lopen. De man op de riksja was ook meteen onze gids en het was erg interessant wat hij allemaal vertelde. Bijvoorbeeld dat de Maya’s vanuit Coba een weg hebben gebouwd naar de Chichen Itza van 100 kilometer lang! In Coba is ook een piramide die je wel kan beklimmen en hier had ik erg veel zin in. Deze piramide is 45 meter hoog en erg stijl, ik zag iedereen al kruipend en op handen en voeten omhoog en omlaag gaan. Naar boven ging nog vrij goed omdat ik niet achterom had gekeken maar eenmaal boven had ik toch wel hoogtevrees. Toen pas zag ik hoe hoog het was en hoe ver de piramide boven de bomen uitstak. Omlaag ging iets minder soepel met m’n gladde slippertjes en tasje in m’n hand, toen begreep ik waarom ik iedereen zag kruipen haha. Aan het einde van de middag kwamen we aan in Tulum, een heel toeristisch plaatsje waar we gingen overnachten in een lodge. Het was echt een soort safarihuisje met hangmatten voor de deuren en de kraan gemaakt van schelpen enzo. Het zag er allemaal heel erg leuk uit maar ’s nachts bleek het iets minder leuk omdat er hele gehorige bovenburen waren. Ik zou toch niet vaker in een lodge gaan slapen haha. Op maandag ochtend zijn we naar de Maya ruïnes in Tulum gegaan, deze zouden erg mooi zijn omdat ze als enige aan de zee liggen maar deze vond ik heel erg tegenvallen omdat het er super druk was. Het was goed te merken dat we weer dichter bij Playa del Carmen en Cancun in de buurt kwamen want er waren echt super veel toeristen waardoor je alles niet zo goed kon zien. Daarom waren we vrij snel gegaan om naar Playa del Carmen te rijden en in te checken in het hotel voor nog een kleine week strand. Het was ook weer een super mooi hotel en ik vond het echt fijn om nog een aantal dagen lekker niks te doen en te genieten van het strand, eten en drinken etc. Woensdag was het ook oudjaar en dat werd gevierd met een speciaal galadiner in het hotel en alles was super mooi versierd. Zaterdag was alweer de laatste dag samen en ook Papa’s verjaardag. Die avond zijn we naar het vliegveld in Cancun gegaan waar papa en mama ’s avonds terug naar Nederland vlogen. Ik ben naar een hotel bij het vliegveld gegaan en zondag ochtend via een tussenstop in Mexico-City terug gevlogen naar Vallarta, daar kwam ik aan het einde van de middag aan. De vakantie was echt super leuk, we hebben super veel gezien, weer lekker bij gepraat en ik vond het echt heel leuk om ook de andere kant van Mexico te zien! De stranden daar zijn wel veel mooier dan hier, maar hier is een gezelliger centrum en haven en ik ben wel blij dat ik in Puerto Vallarta ben. Afgelopen maandag ging ik weer naar stage en m’n collega’s waren erg enthousiast me weer te zien en zeiden dat ze me gemist hadden, dat was erg fijn haha. Nu zit ik alweer helemaal in het ritme van het werken. Het is/word een hele drukke maand dus dat is erg fijn. De twee Mexicaanse meisjes hebben besloten toch nog langer te blijven dus ik zal nog de hele maand met hen en de Franse jongen samen wonen, heel erg druk in het appartement maar wel gezellig. Helaas is de yogadocent terug gegaan naar Miami, maar volgende week komt er gelukkig een nieuwe. Deze week is even rustig, maar dat is ook niet erg. Nu zijn echt de laatste weken aangebroken, het volgende verslag zal waarschijnlijk de laatste zijn. Ik ga nu nog lekker genieten van de laatste weken voordat ik weer naar het koude Nederland kom!
Ik zal er trouwens zo snel mogelijk wat foto’s op zetten, maar nu doet telkens het internet het heel slecht.

  • 08 Januari 2015 - 22:54

    Annemieke:

    Ja, wat hebben we het fijn gehad. Heel lekker weer, zon en zee maar ook heel veel gezien. Veel van de Maya's maar ook de jungle, de kleine armoedige maar kleurrijke huisjes in de dorpen en stadjes. geslapen op bijzondere plekken maar ook in luxe hotels. Heel lekker Mexicaans gegeten en een geweldig mooie oudejaarsavond. Het was alleen veel te snel voorbij....

  • 10 Januari 2015 - 18:04

    Rianne:

    Leuk om nog allemaal te lezen! Had al wel mooie verhalen gehoord van je vader en moeder! Een heerlijke vakantie lijkt me. Ik vind het knap dat je in dat verre land gewoon alles zelf regelt: het vliegtuig neemt naar Mexico City en weer terug naar je stage plek bijv. en ik begrijp dat je op de terug weg nog via Atlanta gaat om een vriendin op te zoeken. Ik hoop dat je nog een paar mooie en leerzame weken gaat mee maken! heel veel succes en plezier daar nog! Rianne

  • 11 Januari 2015 - 10:25

    Nell En Ger:

    Hallo Renske.

    We hebben je verslag weer met veel plezier gelezen.
    Geweldig om zoveel van Mexico te zien.
    En dat samen met jullie mam en pap.

    Nog hele fijne weken in Mexico en veel groeten

  • 13 Januari 2015 - 15:16

    Lindsey Stultiens:

    Hee lieve Renske,

    Wat leuk om te lezen wat je weer in een korte tijd met jullie pap en mam hebt gedaan. Je bent wel echt een waalghals geworden daar in Mexico!
    Geniet er nog van meid en succes nog met de laatste loodjes van je stage!

    Tot snel!

    Xx

  • 29 Januari 2015 - 18:08

    Chantal:

    Hoi Renske,

    Een tijdje niet meer gekeken en meteen 3 verslagen gemist. Maar phoe zeg, wat vervelend allemaal, gelukkig zitten wij hier gewoon in Nederland, soms vriest en sneeuwt het en een dag later is het weer 7 graden, heerljk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puerto Vallarta

Mexico

Stage bij The Westin resort hotel in Puerto Vallarta

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Bijna thuis

08 Januari 2015

Vakantie

20 December 2014

Bijna kerst!

02 December 2014

Time flies

05 November 2014

Bezoek!
Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 39320

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: