Bezoek! - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Renske

05 November 2014 | Mexico, Puerto Vallarta

Hola!

Het is een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, maar ik heb het ‘druk’ haha. Het gaat erg goed en de tijd vliegt voorbij. Ik heb het heel erg naar m’n zin op mijn stage. Het hoogseizoen is sinds een paar weken begonnen en er is erg veel werk. Afgelopen weken zijn er veel groepen geweest, dit maakt het werk erg afwisselend omdat ik dan ook meer op de operationele werkvloer ben. Ik moet dan zorgen dat alles goed verloopt en als zo’n groep bijvoorbeeld een teambuildingsactiviteit heeft bij het strand ben ik aan het rondrennen met 35 graden, dat is wel even wennen maar wel erg leuk. Doordat het nu een stuk beter gaat in het Spaans dan de eerste weken en heb ik ook meer contact via de mail en telefoon met klanten, dat is ook erg leerzaam. Verder is mijn stage begeleidster 2 weken afwezig geweest omdat ze voor een business trip naar Las Vegas ging (ik mocht niet mee helaas haha) in die weken hebben we contact gehouden via de mail en heb ik ook een paar taken van haar overgenomen dus het was erg fijn dat ik die verantwoordelijkheid kreeg. Doordat ik meer kan doen heb ik ook steeds meer contact met mensen van andere afdelingen, ik vind het ook erg leuk om hen te leren kennen en iedereen is erg aardig.
Een paar weken geleden heb ik met Esmee, haar ouders en een klein nichtje (die toen op bezoek waren) een excursie gemaakt naar Islas de las Marietas. Dit is een eiland met een hidden beach, waarbij je door een tunnel onder water moet zwemmen om het strand te bereiken. Deze dag verliep helaas iets anders dan verwacht. ’ S Ochtends om 8:30 vertrok de boot vanuit de haven naar het eiland, ik werd heel erg zeeziek waardoor ik de hele heenreis alleen maar heb moeten overgeven en het liefste van boord wilde springen. Ik had dit nog nooit eerder gehad en had daarom ook geen pilletjes bij me. Na een uurtje kwamen we aan bij het eiland en toen kregen we te horen dat we niet naar het strandje konden omdat de zee heel erg wild was waardoor het te gevaarlijk was om door de tunnel te zwemmen. Dit was echt een tegenvaller, was ik voor niks zo zeeziek geweest. De rest van de dag heb ik een beetje in het water gedobberd en gesnorkeld. Door dat de golven zo hoog waren was er ook niet heel veel te zien. Wel heb ik die dag heel veel dolfijnen gezien toen we terug gingen met de boot, dit was echt heel indrukwekkend en maakte m’n dag nog een beetje goed. Ik heb hier geen foto’s van omdat ze telkens maar even boven water kwamen en weer onder gingen. Andere weekenden bestaan vooral het strand en opstap. Ik ben weer een keer naar Sayulita geweest, het hippie dorpje waar ik al eerder over schreef. Het is daar heel anders dan hier en ik vind het erg leuk om daar naar toe te gaan. Verder zijn we een keer naar Punta de Mita geweest, dit is de meest noordelijke punt van deze baai met een heel mooi strand. Het gratis stappen zit er niet meer in omdat nu het hoogseizoen begonnen is en er hier nu super veel Amerikanen zijn. Ik ben een keer met mijn collega’s naar een jaren 20 feestje geweest in een discotheek. Dit was erg leuk en leuk om te zien dat ze het thema in alles doortrokken. Ze zijn hier dol op themafeestjes. Een andere keer dat ik was gaan stappen met Esmee en Alan, een Amerikaanse man die ook in ons appartementen complex woont, werden we op de terug weg aangehouden door de politie. Alan reed en volgens de politie te hard, wat niet zo was. Vervolgens volgde een alcohol examen van bijna een uur waarin hij allerlei oefeningen moest doen en werd ondervraagd. Wij werden ook nog ondervraagd of hij wel de waarheid sprak en gelukkig mochten we uiteindelijk gaan. Daar was ik blij om want ik hoorde ondertussen van Esmee dat het hier vaak voor komt dat je 24 uur de cel in moet als je te veel gedronken hebt en rijdt en je jezelf vervolgens vrij moet kopen en de politie gewoon commissie krijgt over de boetes die ze uitdelen!
Twee weken geleden kwam er dan eindelijk bezoek! Ome Henk en tante Nicole kwamen een paar dagen langs. Deze dagen kreeg ik vrij op het werk dus ik had een paar dagen ‘herfst’ vakantie :) Op woensdag avond heb ik ze tegen 12 uur opgehaald op het vliegveld. Het was erg leuk ze te zien! En voor het eerst weer Nederlands met mensen te praten (behalve dan op Skype). Ik ben met ze naar hun hotel in het centrum van de stad gegaan en vervolgens met de taxi terug naar mijn appartement. Op donderdagochtend zijn we eerst gaan ontbijten bij een restaurantje en vervolgens heb ik ze de stad laten zien (wat eigenlijk vooral bestaat uit strand en boulevard). Daarna heb ik ze mijn appartement laten zien. ’ S Middags hebben we geluncht aan het strand bij de Blue Shrimp, waar je lekker Mexicaans kan eten en hebben we de middag aan het strand doorgebracht. ’ S Avonds zijn we uit eten gegaan in Viejo Vallarta. Op vrijdag gingen we op excursie naar Las Marietas. Dit keer had ik pilletjes gehaald dus ben ik niet zeeziek geworden. De zee was nu ook goed, we hebben eerst gesnorkeld en er waren super mooie gekleurde vissen te zien! Fel blauwe, zwart met wit en geel gestreepte en fel gele. Dit vond ik echt super! Vervolgens konden we door de tunnel zwemmen naar het verstopte strand. Je moest er telkens twee aan twee door heen zwemmen en dit vond ik nog best eng want toen ik moest was er net een hoge golf waardoor het nog een flink stuk onderwater was. Maar dat was het zeker waard! Het was wel een stuk kleiner dan ik gedacht had maar heel bijzonder dat het alleen door een kleine tunnel bereikbaar is. Doordat je onderwater moest zwemmen kon je verder niets meenemen, ik had wel een onderwater wegwerkcamera gekocht maar deze foto’s zijn bijna allemaal mislukt. Na de excursie hebben we wat gedronken op het strand en zijn we uiteten gegaan. Op zaterdagochtend hebben we eerst ontbeten aan het strand in Puerto Vallarta en vervolgens zijn we met de bus naar Sayulita gegaan. Henk en Nicole vonden alleen de busreis al indrukwekkend en dat is het eigenlijk ook want het is bijzonder om te zien hoe de mensen hier in de bergen wonen. Ook vonden ze net als ik Sayulita een heel leuk dorpje. We hebben lekkere smoothies gedronken bij een strandtent en hebben op het strand gelegen. Aan het einde van de middag hebben we de bus terug gepakt en zijn we nog uiteten gegaan in Puerto Vallarta. Zondag ochtend was alweer de laatste dag dat ze er waren, we zijn gaan ontbijten bij een restaurantje en daar stond zelfs live de wedstrijd PSV – FC Utrecht op, daar was Henk erg blij mee haha. Na het ontbijt ben ik meegegaan naar het vliegveld, daar hebben we nog wat gedronken en daarna was het tijd om afscheid te nemen. Ik heb echt super leuke dagen gehad met ze! Het was heel leuk om een paar dagen de toerist uit te hangen en ze te laten zien waar ik dit halfjaar leef.
Ik ga (bijna) elke dag na het werk naar de yoga lessen. Ik vind het echt super leuk om te doen. Het is fijn om bezig te zijn al ben ik hierdoor wel pas iedere dag rond 8 uur / half 9 thuis. Soms ga ik dan nog iets drinken of naar de bioscoop (wat hier maar €2 kost!) met Esmee. Ik blijf me verbazen over dat heel veel mensen helemaal niet weten dat Nederland een land is. Laatst kreeg ik de vraag of ik iemand kon helpen met Duits bijles, want Nederland is toch een stad in Duitsland? Haha. Het weer is hier een beetje veranderd, er is geen regen meer en het is ook iets minder warm. ’ S Nachts is het nu nog maar 25 graden in plaats van 35. Ook is het een stuk eerder donker doordat de klok verzet is, dat vind ik niet zo fijn.
Komende week is het weer erg druk op het werk, ik moet nu ook een paar keer met evenementen en bruiloften werken, hier ben ik erg benieuwd naar en heb ik veel zin in.

Heel veel liefs uit Mexico!

  • 05 November 2014 - 16:05

    Nell En Ger:

    Hallo Renske.

    Weer leuk om een verslag te ontvangen.
    En fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Wat gezellig dat Henk en Nicole op bezoek zijn geweest.

    Bij jou is het seizoen begonnen en wij genieten hier van de herfst.
    Maar wel een herfst met prachtig weer.

    Groeten uit Someren

    Nell en Ger

  • 05 November 2014 - 18:07

    Sophie:

    Hee Rensie,

    Fijn dat je het zo leuk hebt! Spreek je snel weer!

    XX

  • 05 November 2014 - 20:29

    Anja:

    Ha die Renske,
    Stoer hoor al die dingen die je daar doet; het is volop genieten als ik het zo lees. Fijn dat je bezoek kreeg; even een gezellige Hollandse afwisseling.. Nog even een dikke maand en dan zijn Ronald en Annemieke er ook even!
    Succes met de drukte daar en een mooie tijd!
    groet, Anja

  • 07 November 2014 - 13:42

    Ronald:

    Hoi Renske,

    Mooi verslag weer, jij maakt zo van alles mee! Ik zie het al helemaal voor me jij op dat strand rond rennen bij een groep met een teambuildingsactiviteit. Wel goed na het stappen en zo... En fijn om te lezend at je het zo naar je zin hebt. Ook dat de stage zo goed loopt en je diverse dingen mag doen. We zijn echt trot op je!

    Mama en ik bereiden ons al een beetje voor op de komst naar Mexico. Het weer is nu wat minder (6 graden... boven nul weliswaar) maar toch, dan lonkt de zon wel straks!

    Fijn ook dat Henk en Nicole zijn geweest, echt tof van ze en jullie hebben leuke dingen gedaan. Mooie foto ook van ome Henk! :)

    Nou meid hou je taai, en dikke kussen ook van mama.

    Papa.

  • 07 November 2014 - 19:03

    Enny:

    hallo Renske
    hier dan een berichtje van mij Ik heb de tekst van jou gelezen. fijn dat je het naar de zin had,het eten is daar wel aan de hete kant dat zei ik al tegen jou voor dat je vertrok naar mexico. Wat ij schreef over de bussen dat hebben wij ook ervaren je weet niet waar de bussen heen gaan gewoon instappen dat hebben wij ook gedaan en je moet niet gek kijken als je weer een ander bus zo''n dik half uur moet wachten alles gaat langszaam Jambo Jambo zeggen ze in Kenia. Ik ben net terug van vakantie van La Palma het was mooi weer 26 graden en een fijn eiland , we hebben veel gewandeld in de bergen, en ook nog afgevallen .Wat in het laatste verslag gelezen dat je zo zee ziek was ,ik voel wat op die boot heb mee gemaakt ik heb ook een keer gehad vreselijk !Nou Renske het is gauw kerstmis dan komt de familie op bezoek en daarna is het zo februari,of blijf jij soms daar.
    En de VIVA kun je dat goed ontvangen?

    Renske de groetjes uit Someren

  • 13 November 2014 - 18:24

    Chantal:

    Hee Renske,

    Wat leuk weer om je relaas te lezen. Heerliik om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Hier was de herfst ook heerlijk en begint het nu eigenlik pas wat kouder te worden. Dus zijn ook lekker veel buiten geweest in de weekenden (vooral Kyan haha). Heel veel plezier nog in Mexico, ik kijk alweer uit naar je volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puerto Vallarta

Mexico

Stage bij The Westin resort hotel in Puerto Vallarta

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Bijna thuis

08 Januari 2015

Vakantie

20 December 2014

Bijna kerst!

02 December 2014

Time flies

05 November 2014

Bezoek!
Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 39314

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: