Eerste werkweek! - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu Eerste werkweek! - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Renske Verbers - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek!

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 September 2014 | Mexico, Puerto Vallarta

Vorig weekend heb ik nog lekker genoten van mijn vrije dagen en ben ik naar het strand geweest. Allebei de dagen heb ik bij hotels een bedje gehuurd. Zondag avond ben ik wat gaan drinken bij een bar aan de boulevard samen met Esmee en vrienden van haar universiteit die in andere hotels stage lopen. Maandag moest ik om 9.30 uur beginnen. Esmee gelukkig ook, dus konden we samen de bus nemen naar het hotel. Ik had anders niet geweten welke ik moest pakken, want er rijden hier super veel verschillende bussen. De busrit duurt een kwartiertje en eenmaal aangekomen in het hotel moest ik me melden bij de HR manager. Daar waren ook twee andere stagiairs uit Mexico. Ik moest ongeveer 30 bladzijden met van alles en nog wat doorlezen en allemaal ondertekenen. Daarna kreeg ik een korte rondleiding en mocht ik alweer naar huis. Dinsdag hoefde ik pas echt te beginnen op de sales afdeling. Dinsdagochtend kwam ik er meteen al achter dat Mexicanen de tijd niet zo belangrijk vinden. Ik was natuurlijk om 9 uur aanwezig, maar de anderen kwamen pas tussen kwart over negen en half tien. Ik heb toen iedereen van de sales afdeling ontmoet en iedereen was meteen heel aardig en geïnteresseerd. Soraya is mijn stage begeleidster en met haar loop ik de komende weken ook mee, ze begint haar dag iedere dag relax met een ontbijtje en daarna gaat ze zich eerst nog opmaken. Op mijn eerste dag kreeg ik een rondleiding door het hotel en heb ik ook de kamers, het zwembad en strand gezien. Het is echt super mooi en luxe, verschillende kamers hebben een jacuzzi of zwembad op het balkon met heel mooi uitzicht over de baai. Ik werd aan iedereen voorgesteld en zodra ze hoorde dat ik uit Nederland kwam begon iedereen meteen over de WK wedstrijd Nederland-Mexico. In November is er een oefenwedstrijd voor het WK weer tussen Nederland en Mexico, iedereen heeft het daar nu al over en ze vragen of ik van voetbal hou. Verder was de eerste dag heel erg saai ik mocht nog niks zelf doen en heb alleen maar gekeken wat Soraya deed. Ik snapte nog niet alles omdat alles in het Spaans wordt uitgelegd. Om 18 uur mocht ik gelukkig ‘al’ stoppen. De collega’s gaan vaak tot 19 uur of soms zelfs tot 21 uur door. Dinsdag avond zijn een paar andere stagiaires uit het hotel wat komen drinken bij ons appartement. Op woensdag heb ik de hele dag een training gevolgd op de computer om de verschillende programma’s waar mee gewerkt wordt onder de knie te krijgen en vanaf donderdag mocht ik al veel meer zelf doen. Donderdag avond had Soraya een welkomsfeestje voor me georganiseerd. We gingen samen met de andere collega’s op stap bij discotheek La Santa. Ik zou ’s avonds om 23.10 opgehaald worden door Rocio, een andere collega, bij de apotheek tegenover het appartementencomplex. Ik heb daar bijna een half uur staan wachten en dat vinden ze hier ook heel normaal, gelukkig hield het security mannetje van ons appartement alles in de gaten. De discotheek was heel chique met valet parking, privé obers en een vrouw die je handdoekjes aangeeft op het toilet. Op een gegeven moment kwamen ook de directeur en andere managers van het hotel de discotheek in. Zij hadden ook een uitje geplant, Soraya had tegen hen gezegd dat we een verjaardag aan het vieren waren van een vriend van haar die er toevallig ook bij was. Het was een beetje ongemakkelijk omdat we op een donderdag uitgingen en we vrijdag allemaal weer om 9 uur moesten werken. Na het stappen rijdt iedereen gewoon met alcohol op naar huis, dat maakt hier verder ook niet uit. Na een hele korte nacht, duurde het werken op vrijdag erg lang. Gelukkig mocht ik dit keer al om 17 uur stoppen. Op de zaterdagen moet ik ook werken van 9 tot 2. Al vind ik dat niet zo zinvol want iedereen komt pas weer tegen half 10 opdagen en na het ontbijt, make-uppen en kletsen en een lunchpauze blijft er niet meer heel veel tijd over om te werken, maar goed. Zaterdag middag ben ik met Esmee naar het strand gegaan, het was heel mooi weer en we hebben gezellig wat gedronken bij een barretje. ’s Avonds sloeg het weer helemaal om, dat kwam door storm Norbert die over Mexico ging. Het begon heel hard te regenen, waaien en bliksemen net toen we in de bus zaten. Toen we uitstapten moesten we door de regen naar huis lopen. Het had zoveel geregend dat ik tot over mijn enkels in het water stond, ik ben maar op blote voeten gaan lopen omdat mijn slippers wegdreven haha. Nadat het de hele avond nog hard geregend ben ik ’s avonds naar een discotheek gegaan aan de boulevard met de andere stagiaires en een meisje dat hier in Puerto Vallarta woont, die de jongens kenden. Het stappen is hier heel anders in Nederland, meisjes mogen overal gratis binnen en je krijgt dan een bandje waarmee je ook nog eens gratis mag drinken tot 3 uur ’s nachts! Jongens moeten gewoon betalen en dat vinden ze hier heel normaal. Daarnaast hebben heel veel discotheken een thema, zo lopen er in de Zoo mannen in een gorillapak rond, bij een andere discotheek mannen op stelten en bij La Vaquita, waar we zaterdag geweest zijn is er een koeienthema. Ook liepen er vuurspuwers rond en hangt er een hele grote schommel waar je op kan schommelen en heel mooi uitzicht over de boulevard hebt, daar had ik de zondag ervoor ook al gebruik van gemaakt. Zondag ben ik naar het strand gegaan met de vrienden van Esmee, Esmee zelf moest werken. We hadden weer bedjes gehuurd bij een hotel waar ik al eens eerder geweest was. Het leven hier in Mexico is heel relax, mensen hebben alle tijd van de wereld. De bussen bijvoorbeeld wachten gewoon op je en je kunt overal uitstappen waar je maar wilt. Verder vind ik het hier overal heel erg Amerikaans, alles is groot, het drinken bijvoorbeeld gaat ook allemaal in 1 liter bekers en er is overal Happy Hour. Op stage heb ik iedere dag rond 13.30uur pauze, het eten is in een hele grote eetzaal en al het eten is super pittig. De mensen hier strooien over alles chili poeder en pepers, over het fruit, chips en in het drinken. De taal is ook wennen, het Spaans is hier iets anders dan in Spanje. Veel mensen praten met een ander accent en heel erg snel. Het wisselt heel erg, sommige mensen kan ik heel goed verstaan en precies volgen en wat anderen zeggen snap ik helemaal niks van. Ze zeggen ook allemaal dat ik het Spaans uit Spanje praat en natuurlijk vinden ze het Mexicaanse Spaans veel beter haha. Mijn taken op de stage zijn heel divers, ik begin het iedere dag leuker te vinden omdat ik ook steeds meer mag doen. Zo moet ik bruiloften inplannen, verschillende contracten opstellen, telefoon opnemen, een competitive set opstellen, flyers ontwerpen en foto’s maken. Daarnaast moet ik als er groepen zijn controleren of alles goed verloopt. Dat vind ik erg leuk want dan ben ik ook bij andere afdelingen in het hotel. Komende weken mag ik met verschillende mensen van de afdeling meelopen en ook nog met de weddingplanner om bruiloften echt te organiseren, dus ik ben benieuwd!

  • 10 September 2014 - 09:11

    Annemieke:

    Hoi Renske,

    Wat leuk om te lezen allemaal. Nu hebben we helemaal zin om te komen met Kerst.

    Ik denk dat je vloeiend Spaans spreekt, schrijft en leest over een paar maanden.
    Lijkt me best moeilijk als je nooit Nederlands kunt kletsen.

    In het weekend maar weer skypen.

    Tot dan. Annemieke

  • 10 September 2014 - 10:35

    Annemieke Broos-Crooijmans:

    leuk Renske, jij maakt toch weer van alles mee daar in het verre mexico!!
    Die relaxte levenswijze daar kunnen wij hier nog wel iets van leren denk ik.
    Geniet van alles wat je meemaakt!!
    groetjes uit Zummere van de Broosjes!

  • 10 September 2014 - 21:27

    Anja:

    He Renske,
    Klinkt goed allemaal! Ze vinden jou vast een harde werker als ik dit zo lees. Geniet van alles!
    groet, ook namens Jaap, Maarten en Emma, Anja

  • 14 September 2014 - 19:06

    Chantal Joosten:

    Hoi Renske,

    Elke keer weer leuk om je verslagen te lezen. Goe om te horen dat je al die dingen ih hotel mag/moet organiseren. Lekker divers. Encze hebben wel gelijk, die mexicanen, als je het wat rustiger aan doet draait de wereld ook gewoon door

  • 14 September 2014 - 20:44

    Rianne:

    Wauw, Renske, bewonderingswaardig hoe jij daar jouw plekje weer verovert, je aanpast en weer aan het werk bent!! En wat een mooie foto´s! Ik zou zo op het vliegtuig willen stappen en me daar lekker laten verwennen in dat oord :)
    Volgens mij zijn het ook leuke mensen waar je nu mee om gaat; dat lees ik uit je verhalen en zie ik op de foto's. Knappe jongens trouwens....maar wel naar ons terug komen hoor.
    Heel veel succes verder en heeeeel leuk om je verhalen te lezen. Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puerto Vallarta

Mexico

Stage bij The Westin resort hotel in Puerto Vallarta

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Bijna thuis

08 Januari 2015

Vakantie

20 December 2014

Bijna kerst!

02 December 2014

Time flies

05 November 2014

Bezoek!
Renske

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 39318

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Mexico

25 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Stage bij het Holiday Inn Hotel Valencia!

10 Oktober 2010 - 05 December 2010

Alicante

Landen bezocht: